Design for Change

DFC giver børn muligheden for at udtrykke deres egne idéer til en bedre verden og gøre noget ved dem.

Børn og voksne lærer gennem DFC-udfordringen, at "jeg kan" er de to vigtigste og mest fantastiske ord, som en person kan tro på. Børn over hele kloden, som har opdaget dette, er lige nu i gang med at ændre deres verden til det bedre.

 I 2011 nåede DFC ud til over 300.000 skoler i verden og inspirerede millioner af børn, deres lærere og forældre til at yde et bidrag til en bedre verden og hylde det faktum, at det er muligt selv for børn at tage ansvar og gøre en stor forskel. DFC startede i Indien i 2009 og har siden da spredt sig til skoler i alle verdensdele fordelt på 33 lande i 2011.

DFC gør medborgerskab til en del af din undervisning og hjælper eleverne med at blive aktive, reflekterende og ikke mindst ansvarsfulde borgere i verden. Alle kan tage DFC-udfordringen op, uanset fag og klassetrin. DFC handler om fire trin i en proces, som skal indtænkes i undervisningen, og som guider eleverne i retning af at gøre en forskel i forhold til en udfordring i deres verden.

Eleverne skal opdage, drømme, skabe og dele deres viden med andre

Læs mere om Design for change på UCC´s hjemmeside

Se også stories of change på Design for Change engelske hjemmeside

What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.