Bæredygtighed og innovation

Hvordan sikrer vi, at lærerstuderende bliver bedst muligt rustet til skolens hverdag, når de er færdige som uddannede lærere, og samtidig kommer til at fungere som fornyende og innovative kræfter i skolens hverdag?

Dette har længe været en konstant udfordring for læreruddannelsen, men er blevet sat ekstra på dagsordenen med effekten af globalisering og de nyeste krav til læreruddannelsen.
Samtidig er den globale dagsordens fokus på bæredygtig udvikling, omsat i skoler til 'uddannelse for bæredygtig udvikling', en udfordring, der ikke bør overses.
Vi har længe i Danmark haft fokus på miljøundervisning i folkeskolen og andre mere tværgående områder som fredsundervisning, international forståelse, ulandsundervisning eller hvilke overskrifter, der nu er blevet benyttet til at få sat fokus på situationen internationalt. Uddannelse for bæredygtig udvikling sammenkæder en række afgørende forhold af betydning for levevilkår for både nulevende og kommende generationer og slår dermed bro over de nævnte områder.
Download hele rapporten

 

 

What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.