Rani - en samarbejdsorganisation

RANI startede som en samarbejdsorganisation mellem Egaa Gymnasium og Nianjema Secondary i Bagamoyo og blev grundlagt i 2011 for at skabe en alternativ organisation til den traditionelle Operation Dagsværk (OD-dag.)

OD-dag blev til RANI-dag på Egaa Gymnasium i efteråret 2011.

På RANI-dagen samler Egaa Gymnasiums elever ind til vores projekter i Bagamoyo, Tanzania gennem frivilligt arbejde. Men RANI projektet er meget mere end denne ene dag.

RANI har vokset sig stort og det viser sig at der er mange elever fra Egaa Gymnasium som gerne vil arbejde som volontør på RANI projekterne i Bagamoyo.
Det er dermed blevet til et samarbejde mellem RANI, projekterne og Nianjema secondary, om hvordan man kan udvikle og forbedre forholdene i området.
Siden 2012 har vi haft både langtids og kortidsvolontør til at arbejde på vores projekter. Volontørerne er vores direkte kontakt til projekterne. Volontørerne er sammen med vore samarbejdspartner i Bagamoyo bindeledet mellem RANI og de enkelte projekter. RANI-volontørerne administrerer de pengene efter aftale med RANI-gruppen bruges til de forskellige projekter i Bagamoyo. Vi kan dermed sikre en meget høj grad af samarbejde og feedback i forhold til brugen af vores RANI midler.

HVEM ER RANI?

RANI består af frivillige elever fra Egå Gymnasium - både tidligere og nuværende elever. Lige nu er disse fordelt i en bestyrelse og flere arbejdsgrupper, som sammen arbejder på de nuværende og fremtidige projekter. Se medlemmer og bestyrelse.

HVAD BETYDER RANI?

RANI står for Rafiki Nianjema. Rafiki er swahili og betyder ven, mens Nianjema er navnet på den Secondary School, som Egå Gymnasiums Tanzania-klasser bor på i en del af deres ophold. Denne skole er med dens hjælpsomme, engagerede lærere, personale og elever vores udgangspunkt for kontakt til de projekter, vi ønsker at støtte. Samtidig er skolen også selv mål for en del af vores støtte.

Læs mere på hjemmesiden Rani - Bagamoyo

What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.