Høst på fjerde sal

Tomater og grønkål, gulerødder, beder og bønner står i struttende rækker i bedene. I et hjørne af haven summer det fra de fire bistader, hvor 160.000 flittige bier samler honning fra havens blomster,

mens et hold tømrerelever fra teknisk skole er ved at lægge sidste hånd på det nyopførte hønsehus.

Men vi er hverken ude på landet eller i et af Københavns grønne gårdanlæg. I stedet befinder vi os på toppen af et erhvervsbyggeri på den ydre del af Østerbro, mellem bilforhandlere og kontorbyggerier. Her på det flade tag har en lille flok ildsjæle i løbet af få måneder forvandlet grå beton til en frodig grøn oase, der leverer grønt til foreløbig 16 lokale familier. ØsterGRO er en byhave i storskala, hvor grøntsagerne ikke bare dyrkes på hygge- og hobbyniveau.

Læs hele artiklen af Dorit Saietz i Politiken den 28. august 2014

 

What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.