Seminar om Art Education

Billede3a

Undervisningsministeriet og den danske UNESCO-Nationalkommission afholdt i samarbejde med Ungdomsbyen et seminar om Arts Education onsdag den 13. januar, 2010.
Download program som pdf


billede1

Program

13:00-13:05   
Velkomst og introduktion

Henning Camre, medlem af Den danske UNESCO-nationalkommission og formand for Kulturudvalget

13:05-13:45   
"The Ildsjæl in the Classroom", a Review of Danish Arts Education in the Folkeskole
and the Review of Arts Education in Iceland

ved Anne Bamford, professor, Wimbledon School of Art
Anne Bamfords indlæg som powerpoint

13:45-14.05   
Arts Education i Norden
ved Beth Juncker, forskningsrådsprofessor ved Danmarks Biblioteksskole
Beth Junckers indlæg som  powerpoint

14:05-14:25   
"Svigter skolen det innovative samfund?"

ved Ingelise Flensborg, lektor Danmarks Pædagogiske Universitetsskole 
Ingelise Flensborgs indlæg som powerpoint

14:25-14:45
Islandske overvejelser som opfølgning på Anne Bamfords rapport
(Review of Arts Education in Iceland)

ved Sesselja Snævarr, konsulent i Undervisningsministeriet i Island
Sesselja Snævaars indlæg som  powerpoint

14:45-15:05
Kaffepause

15:05-15:25
Handlingsplanen inden for de praktiske/musiske/kunstneriske fag og tiltag
inden for fagene

ved Jan Liin Jessen, pæd. konsulent, Undervisningsministeriet
Jan Liin Jessens indlæg som powerpoint

15:25-15:45
Undervisningen i de kunstneriske fag i gymnasiet
ved Claus Levinsen, fagkonsulent, Undervisningsministeriet
Claus Levinsens indlæg som powerpoint

15.45-16.05
Lærernes undervisningskompetence i de praktiske/musiske/kunstneriske fag
ved Frants Mathiesen, lektor i billedkunst ved UCC (University College
Copenhagen), læreruddannelsen ved Blaagaard /KDAS
Frants Mathiesens  powerpoint og  oplæg

16:05-17.00
Diskussion, spørgsmål og sammenfatning
ved Nils-Georg Lundberg, medlem af Den danske UNESCO-nationalkommission

billede2


What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.