Kunstnerbesøg og kulturmøde i klasseværelset

Internationale kunstnere overtager undervisningen i Danmark. Under Ungdomsprogrammets årlige workshopforløb udfordrer de danske skoleelevers viden om udviklingslandene.

Kan rap-musik løse konflikter i Sydsudan? Hvordan lyder det, når afrikanske spoken word kunstnere sætter kolonitiden og menneskerettigheder på vers? Kan rollespilslignenede teaterlege og spil om børns vilkår i Mozambique rejse spørgsmål om rettigheder i en skolegård i Danmark? Hvilken rolle spiller Vestens overforbrug af fødevarer i Uganda, og hvordan sætter landets kunstnere fokus på problemet?  

I efteråret 2014 inviterer CKU 19 kunstnere fra syv forskellige lande til Danmark for at styrke den globale dimension i undervisningen.

Læs mere på CKU´s hjemmeside

 

What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world?

What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world?

What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems...

Then we would be educating for a more sustainable future

Ved at browse denne side acceptere du automatisk vores cookie politik.